Helgen!

På lördan klockan 05.55 var det dags o gå upp. Strax efter 7 följde ztoffe mig ner till bussen.
7.35 kom bussen o hämta upp folket i motala. Mamma & pappa var redan på bussen för den hade ju åkt från mjölby-vadstena-motala, o sen vidare -linköping-norrköping. O resan till stockholm tog ca 3 tim o 15 min, suck. Kändes ganska länge, men kunde iafl sova en liten stund :)

Vi var framme strax efter 11, o då stod systeryster där o tog emot oss :) Ja kände mig så vilsen haha, hitta ingenstans typ ^^ Vi tog pendeltåget till sundbyberg. O därifrån fick man gå ca en kvart hem till Anna& Daniel. Superfint, verkligen. O jäklar va byggen de är i stockholm, dom bara bygger o grejar överallt! Fasen va folk de bor där.

När vi väl kommit till Anna så var morbror klas på ett snabbt besök, bara för att få träffa Mamma&Pappa o mig för de händer inte så jätteofta. Han o hans familj bor ju i stockholm. Sen blev vi bjudna på mat. De serverades ungstekt lax o bulgursallad, mums, min favorit juuh :) 
Efter maten satt vi bara o snacka o pappa hjälpte dom att få upp tavlor o speglar o skit som behövdes komma upp på väggarna.
Sen blev vi bjudna på kaffe o kaka :) O snacka ännu mer skit.

16/16.30 var de dags att gå till tåget.. men den här turen bestämmde vi oss för att åka tunnelbanan in till stan.. minns inte vilken linje vi åkte faktiskt ;P grön el röd el blå. hehe.
O innan bussen gick kl 18 så tog vi en liten mat på burgerking.

Det var verkligen en spännande tripp för mig. Stockholm är så mäktigt. Skulle va så kul o bo där.
För när vi kom hem o ja hoppa av bussen o vänta på att ztoffe skulle hämta mig så kände jag bara, fy va dött de är här i motala :S fick nästan lite panik. men visst, motala/vadstena har sin charm med <3

Jag vill åka till stockholm snart igen :) <3

Bussen kostade 210 kr fram o tillbaka, o de är himla bra pris! Tåg är ju himla mkt skönare med desto dyrare tyvärr! =/



Nu ser ja ju att det var blå linjen vi åkte :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0