Tisdag



Idag blev de inget jobb, men då fick jag en mysig lugn morgon :)
inte stressa som jag alltid gör när jag ska iväg o jobba :)

Idag vet ja inte vad ja ska hitte på för kul. Diskat har ja gjort o bäddat sängen,
så ska väl fixa iordning som vanligt på allt annat skit överallt.
O sen måste ja kolla på de första avsnittet av copycatsinger eller va de hette,
är lite nyfiken på de programmet men missa de visst igår.
Tur att de finns på tvplay :)



Skrev nyss en lapp som jag ska sätta innersidan av dörren. Typ såhär står de:
GLÖM EJ STÄNGA AV / SLÄCKA.
* Plattången
* Stearinljus
* Spisen
                             
Jag har aldrig glömt ljus el spis på, men lika bra att skriva upp allt på en gång
som man inte får glömma innan man går hemifrån.
För en gång förstår ni, så glömde ja plattången på, när ja skulle iväg o jobba.
Får ett sms av ztoffe halv 5 på eftermiddagen när den legat på hela dagen på byrån
"-Ska du elda ner hela huset el?!"
O då blev ja skitskrajj, trodde ju de hade hänt nått.. men som tur var hade de ju inte de.
Använder inte plattången så mycket nu, men ibland händer de ju,
o varje gång blir ja alltid så fundersam/orolig när ja sätter mig på bussen
"Stängde ja verkligen av plattången nu :O" hmm?! O så mår ja dåligt av de. 
Så nu när ja använder plattången o ska stänga av den så säger ja för mig själv
- Nu har jag stängt av den. ^^
O då kommer ja ihåg de bättre o oroar mig inte på samma sätt :)
Skulle ju va himla bra med sånna här apparater med timer på.. eller så kan man ju köpa en (avstängning)timer själv o sätta på så att den stängs av efter 10 min eller nått.
Kanske skulle skaffa mig en sån? hmm.

Jag har skaffat mig twitter, ganska kul ju :) O så håller jag mig uppdaterad för jag har ju räddningstjänsten i vadstena/motala, motala/vadstenatidning, polisen i östergötland,
 o så fort de händer nått så lägger dom upp de på twitter, bra va?! :)
På så sätt såg ja ju i måndags att det varit rånförsök på blå kiosken här i motala i söndagskväll, o han som jobba där blev misshandlad, usch, men tror dom hade fått tag på alla 4 gärningsmännen, varav en 17 åring =/
o min lilla anna bor precis där, Så ja smsa henne o kolla så att hon va hemma o hade de bra :)

Men iafl... Har du twitter? skriv gärna till mig vad du heter där..
jag heter lizabrandin

Ja hoppas på att min annis hör av sig efter hon varit o tränat
så vi kan åka o hitta på nått kul sen.. Nu ska ja duscha.. Ha en bra dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0