Minii pajjs

Igår gjorde jag små matpajer. I muffinsform.

Först börjar jag med att göra pajdegen, som innehåller:
*125 gr smör
*1,5 dl grahamsmjöl
*1,5 dl vetemjöl
*2-3 msk vatten
(Blanda ihop smör och mjöl tills smöret är finfördelat. Tillsätt vattnet och knåda ihop till en slät deg)
Sen in mä´t i kylskåpet.

Sen stekte ja till en gul lök, bacontärningar, o la upp en burk champinjoner
och skar upp minitomater :)

Sen vispar ja ihop
*3 ägg
*3 dl mjölk
*lite peppar o salt

Sen kommer de jobbigaste:
Trycka ut pajdegen i formen Men de är bara o kämpa på :)

Jag brukar förgrädda en liten stund i 200gr. Sen i med allt de goda i pajformarna o häll på äggstammningen. Strö på lite riven ost överst :)

De är lite olika hur länge jag har dom inne i ugnen, men man får gå o kolla till dom lite då o då :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0