Vinterkänsla..

Jag ska väl tjata lite om snön ja med :) (som alla på facebook gör^^) Jag tycker det är så härligt! :) Och man blir ju så glad när man ser alla barnen ute på gården på jobbet, vilken lycka kan ja säga. Bara man klär sig så är de jättemysigt :) sen kan jag ju förstå att det bli träligheter också.. På vägarna o så.
Men men. Hoppas snön får ligga kvar ett tag nu, över jul o så :)

Igår åkte ju jag, Anna & Ida på en liten dagstripp till Norrköping :) vi gick på bussen mot Linköping på våran vanliga "odalgatan" busshållsplats :) sen när vi kom fram till Linköping var vårat pendeltåg inställt, fatta inte varför, men de läste jag i extrahänt-tidningen idag.
Så vi fick vänta 20 min, men de var ju ingen fara :) vi var väl framme i Norrköping halv 11 typ. Jag köpte mig ett par fodrade stövlar på skopunkten och en tröja/klänning på cubus. Hittade inget kul på New yorker den här gången :P men de var väl tur de. Vi var hemma i Motala vid halv 6, och då skulle jag följa med Anna till phone house, för hon skulle få hjälp med sin telefon som bara strular sig ;) stod där inne i typ 1,5 timme tror ja, usch va trötta vi var! Och varma. Och trötta i benen! Hehe :) det var så jäkla skönt och komma hem sen på kvällen :) och gött somna jag med..

Men på morgonen var det inte lika kul, inte alls sugen på att jobba, och jätte trött! Men, jag har ju bara jobb idag, sen är de troligtvis julledigt för min del :)

På jobbet möts man av nått jobbigt.. En kollega fick åka akut upp till Umeå, för hennes pappa hade somnat in, utan vidare, ingen sjukdom eller nått. och de är så sorgligt, hennes mamma dog strax innan jul förra året minns ja. Så stämningen här på jobbet är inge vidare.. Mina tankar går till min kära kollega.. Livet är så orättvist ❤

Nu är rasten slut och nu ska jag in till alla underbara mysiga barn ❤

Trevlig onsdag på er !


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0