"Mitt Jobb"

För er som inte vet så jobbar ja som Barnskötare i Vadstena Kommun. Gick 3 år på Barn- och Fritidsprogrammet här i Motala (Vätternskolan 1år, Platengymnasiet 2år). Ja minns så väl att när vi skulle ta studenten 2007 så var de den där lågkonjunkturen. Och alla blev av med sina jobb ni vet? Och ja hade sån panik. Va blir de av mitt liv? ska ja inte få nått jobb nu och inte kunna leva nått normalt liv? Framtiden va ovis. Men, det har rullat på riktigt bra faktiskt.

5 år har gått, och jag nästintill jobbat hela tiden, som vikarie. Vilket innebär att man inte kan planera så mycket i veckorna =/ men ja har lärt mig att leva så. Tar dagarna som dom kommer.
Fast oftast har ja vetat iafl 1 vecka innan. Har också haft turen att få ett par "långvikk"
 
Just nu har ja 50% på förskolan Gullvivan på en avdelning med barn mellan 2-4 år.
Det känns jättebra. Barnen är så goa! Men ACK för stor barngrupp.
Har den tjänsten till 20 dec :) Hoppas på att få lite mer timmar den andra tiden.
Men vet att det kan va liiite dåligt med (vikarie)jobb såhär på sensommarn / början av hösten.
 
Jag vet inte alls hur mitt liv ser ut framåt, och de gör mig lite rädd. Men ja tänker ofta så att, Det som sker är meningen att hända. Allt som händer har en mening.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0