Helgen 6-8 december, Idolfinal

För typ två veckor sen var de ja skulle åka till Stockholm. Blev en rätt trälig dag. Det va då de blev snöstorm och de blev väldigt jobbigt i trafiken på många ställen. Jag skulle med en bus4you-buss från Linköping 13.30. Pappa var snäll och skjutsade in mig dit. Vi tänkte att vi kunde gå i några affärer och sen äta lite innan min buss skulle gå, så vi åkte så vi skulle ha lite tid innan. 

Vid 10.45 när vi var halvvägs till Linköping får ja ett sms av bus4you att bussen är försenad 40 min. Jaja tänkte ja, inte så farligt. O kort där efter får ja ett sms till att bussen nu åker från Göteborg. Men va bra då - då är den påväg iafl. Pappa och jag går en sväng på stan och äter lunch. Vid 14 åker vi mot fjärrbusscentralen. Står/ sitter i bilen och väntar en stund eftersom vi inte ser nån buss som de står Stockholm på. Tiden går och kl blir 14.25. Så jag går ut och pratar med några andra som också ska med samma buss som mig. Dom hade inte hört nått annat än de sms vi fick på förmiddagen. Provar att ringa deras telefonnummer. Inget svar, nån jäkla telefonsvarare (som typ säger att de är många som ringer nu)
Det står en bus4you precis vid oss men som ska ner till Göteborg, och vi frågar busschauffören om han vet var våran buss är. Han bara svarar lite ointresserat och nonchalant att - de kan va 3-6 timmar försening.
(Oshit, de har vi inte fått nått meddelande om?!) (så kan de väl inte va, då måste dom ju meddela oss) försöker ringa deras kundtjänst - inget svar. Försöker typ 10 ggr.

Jag går och sätter mig i bilen hos pappa igen. Nämen de är bara att sitta och vänta tänker vi, bussen kanske kommer snart. (o SJ är väl inte att tänka på, massa strul har vi hört på radion, typ inga tåg som går som dom ska) 
Tiden går lite till (14.50) Var ääär bussen?? Jag MÅSTE va i Stockholm senast 18.30 Jag ska ju på IDOLFINALEN kl 19. Jag börjar få mer panik och känner mer och mer att jag kommer nog inte hinna/komma till Stockholm idag. Hur ska ja lösa dehär?! Ja kommer bli såååå besviken om ja inte kommer iväg på dehär! :'( de går bara inte! Tänk om inte bussen kommer?! 
Ringer min syster och diskuterar hur ja ska göra, vi måste fixa dehär. - Tåget. Kollar på mobilen. I princip alla tåg till Stockholm är fullbokade men hittar ett som går 15.15 som de verkar finnas plats på. (Jag vågar inte hoppas för mycke, tåget kommer vara försenat el krångla på nått sätt tänker ja) men de är min enda sista chans att ta mig till Stockholm ikväll! 
Springer med min packning bort till tågstationen till biljettautomaterna. Kollar sistaminutenbiljetterna och de står - fullbokad. På de tåget. Fan.

Försöker igen, men går inte in på sista minuten, utan bara som vanligt och ser att de nu finns platser kvar! Biljetten får kosta va fasen den vill bara ja kommer till Stockholm! Kl är då 15.05 och ja är såååå stressad. Ja mååååste hinna. Får biljetten och springer till spåret tåget ska gå ifrån. Hör i högtalarna att dom pratar om förseningar o sånt. Men hör inget om mitt tåg (huuh) men ja är inte säker än. 15.15 kommer tåget in och de är maaassssor av folk som ska på dehär tåget. Jag får tag på en plats och sen hör jag i högtalarna. Tåg mot Gävle. Först blev ja väääääligt osäker, Gävle? 
"Som går via Katrineholm blablabla - StockHolm" ÄNTLIGEN. Den lättnaden ja kände då alltså. Huu! Men vågade fortfarande inte va helt säker. När ja åkt typ en halvtimme får ja ett sms "Bus4you försenad 360 min" Ameeeh, kunde ni inte skrivit de lite tidigare? Så ja slapp tveka och vela. (Hade ju varit träligt om ja beställt dyr tågbiljett som kanske va försenad och i värsta fall inställd och sen kanske min buss hade kommit där på eftermiddagen endå) men jaja, ja gjorde helt rätt och tog tåget.
Timmarna gick och kl 17.15 är jag framme vid centralen!!!! 

De var riktigt kul att se Idolfinalen 😊 Min favvo var ju Erik men han åkte ju ut som trea. 
Jag tyckte ju att Elin var en bra tjej och värdig vinnare. Men när vi var i Globen så va hon inget speciellt faktiskt och Kevin (som jag tyckte sådär om) lät väldigt bra i den stora arenan och vinnarlåten var som gjord för honom! Så både syrran och jag höll på Kevin till slut. Och vinnare blev han 😊 




 


Frukostmys hemma hos Anna och Daniel.


O bussresan hem på söndagen var ju lite sådär..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0